الجمعة، 13 أغسطس 2010

موقف أثر فيا

هنا فى إية ... بسين انزلى .. وأستعدت يمنى للنزول إلى أن شاهدتها هبة ونهال
هتنزلى فين أنتى هتقعى .. هنا فى بسين ..أنا هنزل .. هنا فى أرض ..أنتى قاعدة فى مكان عالى كدا هتقعى .. طب هنا فى إية ؟ وأشارت بيدها بعيدا .. جاوبتها .. حديقة .. وأشارت بيدها ثانيا ابعد : وهنا .. حديقة أيضا ..وقالت بيأس : يعنى مفيش بسين .. جاوبناها : لا
فأخذت تلوح بيديها ناحية شقيقها : مفيش بسين ياكذاب .. انا عاوزة اتمرجح
نهال : تعالى معايا أنا هوديكى المراجيح
شقيقتها : لأ ..أمشو أنتو من هنا احنا هنروح لماما
نهال: انا همرجحك يا حبيبتى أسمك إية ؟
الفتاة : يمنى
نهال: تعالى معايا يا يمنى ... واخذتها نهال فى يدها وشقيقها يمشى خلفنا يهددها بقول كل شئ لأمها وهى تمشى معانا فى إطمئنان إلى أن وجدنا أرجوحة كان يلعب عليها طفل صغير وبمجرد قول نهال له: هنمرجحها شوية يا حبيبى ماشى ؟ نظر ألى يمنى ونزل على الفور
واخذت نهال تمرجحها ومعها هبة وأنا أنظر إليها وعيناى تدمعان وهى فى قمة السعادة وهى على الأرجوحة .. كانت تشعر وكأنها تكاد تلامس السماء إلى أن سمعت صوت شقيقها مرة اخرى :انا ماشى
يمنى : أمشى ..وفجأة استيقظت من غفلتى : أستنى ..أحنا منعرفش الطريق مامتك قاعدة فين ؟
شقيقها: مليش دعوة أنا ماشى
فاضطررنا لإنزالها من على الأرجوحة واتتبعناهما حتى
وصلا إلى والدتهما ...
شعرت حينها بأن الله أعطى لنا الكثيرعلى اقل تقدير فقد منحنا الله نعمة الإستمتاع بطفولتنا دون الحاجة إلى رفيق .. قد يضلنا الطريق

هناك 6 تعليقات:

aya alsheemy يقول...

a5oha dah re5em 2we

solly يقول...

ah Nehal bardo we heba we ana 2alo keda ana kont hysha heba 3ano bel 3afya :)

aya alsheemy يقول...

ya she5a kanet kaleto 27sen, 2omal lw kont ana mawgoda

ana aslan bakol el 3yal el so3'yara lw narfezony

solly يقول...

hahahaha :D bs da kan 5etet awiiiiii

Unknown يقول...

lma wlad kan 3'les 2olteha mn 3'er ksof.. e7na bas et3lmna enna man3rfshy ne2ol kalam 7elw w ne3abar 3n elle gwana mn 3'er ksof...
at all el7amdolelah enna estmta3na btefoletna :)))))

solly يقول...

tsad2i sa7 ya Heba